Info
Afval
Deponeer afval in de afvalbak.
Afwas
Mag u verzamelen in het mandje naast de eettafel. Zet het mandje later op de grijze plank boven de wasmachine.
Badkamer en Toilet
De deur van de badkamer blijft open staan, zodat u kunt zien dat deze niet bezet is. Gasten kunnen op de dag van aankomst douchen tussen 17.00 en 23.30 uur. Maak de badkamer na gebruik droog, zodat anderen niet in een natte cabine en op een natte vloer hoeven te stappen. Uw gebruikte witte handdoeken kunt u ophangen aan het wasrekje boven op de etage. Na middernacht moet het rustig zijn om anderen niet te storen.
Bedopmaak
Het bed (1.80 x 2.00) wordt opgemaakt met een onder- en bovenlaken (dekbedhoes) met zomerdeken en/of dekbed.
Energie en Verlichting
Energie is duur, dus gebruik de verlichting bewust. In het trappengat en op de overloop gaat het licht automatisch aan dankzij de sensorverlichting. Als u 's nachts naar het toilet moet, hoeft u het licht niet aan te doen. In de badkamer gaan er twee lampjes aan zodra het donker wordt. Doe de verlichting beneden in de gang bij de trapleuning aan en boven op de overloop bij de trapleuning uit. Denk er aan de verlichting uit te doen wanneer u gaat slapen of het huis verlaat. Dit geldt voor elke ruimte in het huis.
Foto / Fotowand
Al vanaf 2010 zien we foto's aan de fotowand op de etage. Het zou leuk zijn als u er ook bij staat. Stuur ons een selfie die u op de kamer maakt. Zo heeft u een aandenken aan uw verblijf en kunnen wij onze fotowand vullen. Of u stuurt een selfie van onderweg, dat is ook goed. Het is natuurlijk niet verplicht.
Gastenboek
We lezen graag uw bericht in het gastenboek.
Koelkastje
In de koelkast vindt u een gekookt eitje, vleeswaren, kaas, boter, yoghurt, melk, vruchtensap
Koffie/thee corner
Senseo koffie, cappuccino en thee onbeperkt gratis. In het linker kastje vindt u een föhn, krulborstel, douchegel, shampoo.
Opladen Accu voor de Fiets
Vrienden op de Fiets betalen €1,50 per fiets voor het opladen van de accu.
Ramen
De kleinste stand: het regent niet binnen. Een stand verder open: het kan naar binnen regenen. Laat de horren dicht s.v.p.
In het raam zit links bovenin een schuif om het raam open en dicht te kunnen doen. Forceer niks. Lukt het niet, dan even vragen.
Sleutels
De sleutels liggen bij de tv. De vierkante sleutel is voor de slaapkamer, de ronde voor de voordeur en het schuurtje.
Uitchecken
Check tussen 07.00 en uiterlijk 10.00 uur uit. Vertrek niet zonder het te zeggen. Klop even aan onze kamerdeur, kom binnen en vertel ons dat u vertrekt.
Wij, Bé en Betty, wensen u een fijn verblijf. Als u vragen heeft, kom dan even naar beneden. U kunt ons ook appen of sms’en.
Deponeer afval in de afvalbak.
Afwas
Mag u verzamelen in het mandje naast de eettafel. Zet het mandje later op de grijze plank boven de wasmachine.
Badkamer en Toilet
De deur van de badkamer blijft open staan, zodat u kunt zien dat deze niet bezet is. Gasten kunnen op de dag van aankomst douchen tussen 17.00 en 23.30 uur. Maak de badkamer na gebruik droog, zodat anderen niet in een natte cabine en op een natte vloer hoeven te stappen. Uw gebruikte witte handdoeken kunt u ophangen aan het wasrekje boven op de etage. Na middernacht moet het rustig zijn om anderen niet te storen.
Bedopmaak
Het bed (1.80 x 2.00) wordt opgemaakt met een onder- en bovenlaken (dekbedhoes) met zomerdeken en/of dekbed.
Energie en Verlichting
Energie is duur, dus gebruik de verlichting bewust. In het trappengat en op de overloop gaat het licht automatisch aan dankzij de sensorverlichting. Als u 's nachts naar het toilet moet, hoeft u het licht niet aan te doen. In de badkamer gaan er twee lampjes aan zodra het donker wordt. Doe de verlichting beneden in de gang bij de trapleuning aan en boven op de overloop bij de trapleuning uit. Denk er aan de verlichting uit te doen wanneer u gaat slapen of het huis verlaat. Dit geldt voor elke ruimte in het huis.
Foto / Fotowand
Al vanaf 2010 zien we foto's aan de fotowand op de etage. Het zou leuk zijn als u er ook bij staat. Stuur ons een selfie die u op de kamer maakt. Zo heeft u een aandenken aan uw verblijf en kunnen wij onze fotowand vullen. Of u stuurt een selfie van onderweg, dat is ook goed. Het is natuurlijk niet verplicht.
Gastenboek
We lezen graag uw bericht in het gastenboek.
Koelkastje
In de koelkast vindt u een gekookt eitje, vleeswaren, kaas, boter, yoghurt, melk, vruchtensap
Koffie/thee corner
Senseo koffie, cappuccino en thee onbeperkt gratis. In het linker kastje vindt u een föhn, krulborstel, douchegel, shampoo.
Opladen Accu voor de Fiets
Vrienden op de Fiets betalen €1,50 per fiets voor het opladen van de accu.
Ramen
De kleinste stand: het regent niet binnen. Een stand verder open: het kan naar binnen regenen. Laat de horren dicht s.v.p.
In het raam zit links bovenin een schuif om het raam open en dicht te kunnen doen. Forceer niks. Lukt het niet, dan even vragen.
Sleutels
De sleutels liggen bij de tv. De vierkante sleutel is voor de slaapkamer, de ronde voor de voordeur en het schuurtje.
Uitchecken
Check tussen 07.00 en uiterlijk 10.00 uur uit. Vertrek niet zonder het te zeggen. Klop even aan onze kamerdeur, kom binnen en vertel ons dat u vertrekt.
Wij, Bé en Betty, wensen u een fijn verblijf. Als u vragen heeft, kom dan even naar beneden. U kunt ons ook appen of sms’en.
Uitleg No show beleid
Wat betekent het no show beleid en waarom hanteren wij dit beleid?
Onze no-show boete is een standaardbeleid om de kosten te dekken van een gereserveerde, maar niet gebruikte kamer. Dit beleid is vergelijkbaar met hoe platforms zoals Booking en Airbnb omgaan met no-shows.
Reservering
Bij het maken van een reservering is het belangrijk dat u alle informatie zorgvuldig doorneemt. Als onze voorwaarden niet bij u passen, kunt u overwegen om een andere accommodatie te kiezen. Tijdens het reserveringsproces worden onze huisregels, inclusief het no-show beleid, duidelijk vermeld. U krijgt de gelegenheid om deze informatie grondig door te lezen voordat u uw reservering voltooit.
Op het reserveringsformulier staat onderaan: "Met het reserveren gaat u akkoord met de huisregels en het no show beleid.
Bevestiging komt mogelijk in de Spam."
Na het klikken op "Verstuur" verschijnt er een melding op uw scherm: "Bedankt voor uw reservering. De bevestiging ontvangt u z.s.m. per mail maar deze zit mogelijk in de Spam. Check dit. Met het reserveren bent u akkoord gegaan met de huisregels en het no show beleid."
Vanaf vandaag (30 augustus 2024) ontvangt u deze melding nogmaals in de bevestigingsmail, zodat alles duidelijk is.
Waarom is dit belangrijk?
Ondanks onze duidelijke communicatie hierover merken we dat sommige gasten achteraf moeite hebben met ons no-show beleid. Dit kunnen wij lastig begrijpen, vooral omdat u meerdere keren (5x) de mogelijkheid heeft gehad om de voorwaarden te bekijken en u te bedenken. Als een gast niet komt opdagen, brengt dat kosten met zich mee en kan het zijn dat we andere potentiële gasten hebben moeten teleurstellen omdat de kamer al gereserveerd is. Dat vinden wij uiteraard vervelend.
Wij ontvangen al 10 jaar gasten en streven altijd naar de beste ervaring voor iedereen die bij ons verblijft. Dit beleid helpt ons om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen.
Tot slot
Ondanks dit beleid heten wij u van harte welkom en wensen wij u een fijn verblijf. In de afgelopen 10 jaar hebben wij honderden gasten tevreden de deur uitgezwaaid, en we kijken ernaar uit om u te verwelkomen.